8.9
Categorie: Kinderen 4-12 (BSO)

BSO doe je Zo!

2 bijeenkomsten 185,00 16 mei en 6 juni in Drachten
Beproefde BSO scholing
Beschikbaar in heel Noord-Nederland
Sterk praktijkgericht

Open inschrijving! startdatum 16 mei


Een verdiepende training waarbij je de behoeftes van de kinderen, de kwaliteiten van de pedagogisch professionals en de mogelijkheden van de locatie en de omgeving aan elkaar verbindt zodat je de kinderen op de BSO een passend en beredeneerd aanbod kunt doen.

Doelgroep

BSO medewerkers die samenwerken in een team, locatie of regio.

Behoefte

De deelnemers aan deze BSO training herkennen een behoefte aan:

  • Inspiratie ten aanzien van activiteiten en aanbod op de locatie en op de BSO groep
  • Verdieping t.a.v. het aanbieden van een beredeneerd aanbod
  • Inzicht in de mogelijkheden van het team (kwaliteiten die kunnen worden ingezet)
  • Teambuilding; door samen de tijd te nemen om naar het eigen werk te kijken en geïnspireerd te raken door elkaar

Vorm van leren

  • Deze training wordt blended aangeboden. Dat houdt in dat de bijeenkomsten fysiek worden aangeboden en de opdrachten en de artikelen digitaal in de onlineleeromgeving beschikbaar zijn. Tussen de twee bijeenkomsten in maken de deelnemers een individuele opdracht. Deze leveren ze in bij de docent die hun voorziet van feedback.
  • De bijeenkomsten duren ieder 3,5 uur. De deelnemers zijn ongeveer 5 uren per sessie kwijt (3,5 aanwezig en 1,5 lezen en opdracht maken)
  • Tijdens 2 bijeenkomsten gaan de deelnemers hun eigen groep kinderen in beeld brengen en ze onderzoeken de kwaliteiten en mogelijkheden van zowel de locatie als van zichzelf als pedagogisch professionals.
  • De behoeftes van de kinderen vormen de basis van het aanbod dat ze vervolgens als team gaan bedenken.
  • Tijdens de bijeenkomsten is er veel ruimte voor eigen inbreng en gaan de deelnemers met elkaar in gesprek of aan de slag. Aan de hand van verschillende werkvormen oriënteren ze zich op de behoeften de mogelijkheden en vormen ze zo een beredeneerd aanbod.

Leeropbrengsten van de training

De deelnemers:

  • Frissen hun kennis op over de pedagogische doelen op de BSO (wet IKK en pedagogisch kader)
  • Krijgen inzicht in de behoeftes van hun groep kinderen
  • Krijgen inzicht in de mogelijkheden van de locatie en de omgeving daarom heen
  • Krijgen inzicht in de kwaliteiten van zichzelf en hun teamgenoten
  • Maken een analyse van de vervulde en de onvervulde behoeftes
  • Gaan aan de slag met het matchen van onvervulde behoeftes met een beredeneerd aanbod
  • Raken geïnspireerd van elkaar en door voorbeelden die worden aangedragen



Voorafgaand aan de training

Voorafgaand aan de training vullen de deelnemers een intakeformulier in.

Programma bijeenkomst 1

 WHY: waarom is het aanbieden van activiteiten op de BSO zo belangrijk voor het kind?

WHAT: hoe ziet jouw dagelijkse praktijk eruit? Wat hebben de kinderen op jouw groep nodig? Wat is er in en om de locatie allemaal mogelijk? 

HOW: hoe kun je de behoeften en mogelijkheden nu combineren tot een passend programma?

Programma bijeenkomst 2

  • Kansen op de BSO locatie: hoe grijp je die?
  • De organisatie van een activiteit en jouw rol als (spel) begeleider
  • Kinderparticipatie en betrokkenheid; hoe laat je kinderen meedenken en meebeslissen zodat ze zich betrokken voelen?
  • Inspiratie; o.a. koken met kinderen op de BSO


Eerste bijeenkomst is op donderdagavond 16 mei, tweede bijeenkomst 6 juni van 19.00 tot 22.00 uur in het Adverium in Drachten.

De deelnemer betaald € 185,- (BTW vrijgesteld)

Profiel foto van docent
Trainer

Joanna Brands

Joanna ondersteunt de Pedagogisch professionals graag in hun ontwikkeling, zodat ze zich nog bewuster raken van hun handelen … want zij maken het verschil! Ze motiveert en inspireert graag en wordt op haar beurt ook graag geïnspireerd door de Pedagogisch professionals. Naast haar huidige werkzaamheden als pedagogisch coach/beleidsmedewerker is Joanna bij ons bezig met haar passie: trainingen geven en ontwerpen. Haar kracht is laagdrempeligheid in de omgang in combinatie met grote pedagogische kennis en continue zoektocht naar de zone van de naaste ontwikkeling van zowel de persoon die naast haar staat, alsook die van haarzelf. Daarmee zet ze zich in voor optimale ontwikkelkansen voor ieder kind.

Wil je weten wat Spiekr voor jou kan betekenen?
Neem dan contact op voor het maken van een afspraak. We bespreken graag wat er mogelijk en nodig is.

Contact

Wil je rechtstreeks contact met Spiekr? Neem dan contact op via telefoonnummer 058-203 7130. Mailen kan natuurlijk ook: info@spiekr.nl of maak gebruik van onderstaand contactformulier.